Румъния развива инфраструктурните връзки до границата с България

Румъния модернизира жп линията между Букурещ и Гюргево (източник: Pixabay, CC0)

Правителстото на Флорин Къцу орязва социални придобивки, но инвестира в инфраструктурата

Владимир Митев

До края на годината ще бъде завършен нов път от граничния пункт “Дунав мост” до шосето Гюргево-Букурещ. Това съобщи румънският министър на транспорта Каталин Друла. “Един проект, който ме прави горд, е връзката с пътя DN5 от входа от България при митницата в Гюргево. Това ще е скоростен път с дължина 6 км, който ще заобиколи Гюргево. Ще има четири ленти от бетон. Предишният бетонен път даде дефекти още през 90-те години, но сега технологията е нова. Работи австрийска фирма, която е изградила в Румъния самолетни писти от бетон. Така ще се отървем от срамната ситуация в момента, когато излезем от митницата. Там беше като в Марс”, обяви министърът на транспорта в емисият “Подходящ човек” по радио Digi FM. 

Това не е единствената румънска дейност в посока подобряване на връзките с България. От малко повече от една седмица на митницата в Гюргево от румънска страна функционира нов терминал за тежкотоварните автомобили. “Досега функционираха общо 7 ленти, като 4 от тях бяха за леки автомобили, а 3 за товарни. След пускането на новото трасе капацитетът за проверка се увеличи почти двойно. На румънска територия вече има 13 ленти, като 7 са предвидени за коли, микробуси и автобуси, а шест за товарни автомобили. Необходимо е да се отбележи, че не всички 13 ленти работят постоянно, тъй като и не винаги трафикът е толкова сериозен”, се казва в прессъобщение на Областна администрация Русе.

В началото на декември 2020 г. румънските държавни железници CFR и австрийската компания Porr Construct подписаха договор за “модернизация на жп линият Букурещ Север – Жилава – Гюргео Север – граница”, който съдържа възстановяване на пропадналия през 2005 г. мост при село Градище (на около 20 км от Букурещ). Договорът предвижда шест месеца за проектиране и 24 месеца за извършване на дейностите, като ще бъде финансиран от безвъзмездни фондове от финансовия период 2014-2020 г. До момента липсата на този мост удължава железопътната връзка между Гюргево и Букурещ, което я направи неатрактивна и в резултат на ден пътуват само два влака, съобщава Hot News. 

Управленската програма на кабинета Къцу предвижда и “приключване на текущите проучвания за осъществимост, идентифициране и предоставяне на източници на финансиране за започване на нови работи по централната и глобалната мрежа TEN-T” за участъка на жп линията Крайова-Калафат.

Снимка: Новият граничен терминал в Гюргево (източник: Областна администрация)

Прочети на английски език!

Прочети на румънски език!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s