România îşi dezvoltă legăturile de infrastructură până la granița cu Bulgaria

Calea ferată Bucureşti-Giurgiu Nord va fi modernizată (sursă: Pixabay, CC0)

Guvernul lui Florin Cîţu reduce beneficiile sociale, dar investește în infrastructură

Vladimir Mitev

Până la sfârșitul anului, va fi finalizat un nou drum de la trecerea frontierei podului Dunării până la drumul Giurgiu-București. Acest lucru a fost anunțat de ministrul român al transporturilor, Cătălin Drulă. „Un proiect de care sunt mândru, la intrarea dinspre Bulgaria la Vama Giurgiu, un drum expres de 6 km care ocolește Giurgiu și ne scoate pe DN5. Un drum cu 4 benzi realizat din beton. Soluția din beton a dat greș în anii ‘90, însă acum este altă tehnologie. Lucrează o firmă austriacă care a mai lucrat în România pentru piste de aeroport din beton. Scăpăm de acea rușine când ieșim din vamă. Era ca pe Marte”, a declarat ministrul Transporturilor la emisiunea „Omul potrivit”, de la DigiFM.

Aceasta nu este singura activitate românească ce vizează îmbunătățirea relațiilor cu Bulgaria. De puțin peste o săptămână, un nou terminal de camioane funcționează la vama Giurgiu din partea românească. „Până acum au funcționat în total 7 benzi, dintre care 4 pentru mașini și 3 pentru camioane. După lansarea noii rute, capacitatea de funcţionare aproape s-a dublat. Există deja 13 benzi pe teritoriul vamei române, cu 7 pentru mașini, autoutilitare și autobuze și șase pentru camioane. Trebuie remarcat faptul că nu toate cele 13 benzi funcționează constant, întrucât traficul nu este întotdeauna atât de grav”, s-a spus într-un comunicat al Prefectului din Ruse.

La începutul lunii decembrie 2020, căile ferate de stat române CFR și compania austriacă Porr Construct au semnat un contract pentru „modernizarea liniei de cale ferată București Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Frontieră”, care a inclus restaurarea podului din 2005 lângă satul Gradişte (la aproximativ 20 km de București). Contractul prevede șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru implementarea activităților, care vor fi finanțate prin subvenții din perioada financiară 2014-2020. În prezent, între Giurgiu şi Bucureşti circulă doar două trenuri pe zi din cauza ocolului şi duratei mărite a călătoriei, relatează Hot News.

Programul de guvernare a cabinetului Cîţu prevede, de asemenea, „finalizarea studiilor de fezabilitate aflate în derulare, identificarea şi asigurarea surselor de finanţarea pentru demararea de noi lucrări pe reţeaua TEN-T Centrală şi Globală” pentru tronsonul liniei de cale ferată Craiova-Calafat.

Foto: Terminalul nou la vama din Giurgiu (sursă: Prefectura Ruse)

Citeşte în limba engleză!

Citeşte în limba bulgară!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s